کیف دستی پارچه ای
کیف پارچه ای مخصوص خرید، بسیار پرکاربرد است، برای حمل و نقل بسیار سبک است و همچنین کیف جاداری است .دوختن کیف پارچه ای خرید خیلی ساده و ارزان است.از پارچه های باقی مانده از خیاطی ها میتوانید براحتی برای خودتان کیف دستی پارچه ای دست دوز درست کنید. 

به راحتی یک کیف دستی راه راه درست کنید!​​​​​​

 

 

کیف دستی پارچه ای

کیف پارچه ای مخصوص خرید، بسیار پرکاربرد است، برای حمل و نقل بسیار سبک است و همچنین کیف جاداری است .دوختن کیف پارچه ای خرید خیلی ساده و ارزان است.از پارچه های باقی مانده از خیاطی ها میتوانید براحتی برای خودتان کیف دستی پارچه ای دست دوز درست کنید. 

 

به راحتی یک کیف دستی راه راه درست کنید!

 

آموزش دوخت کیف پارچه ای :

ساک های دستی مرسوم می­ توانند، به عنوان یک سبک از مد اسپرت یا استایل ساده، استفاده شوند. در ادامه به آموزش یک کیف آستردار با پارچه راه راه، مناسب برای خرید و حتی نظم و ترتیب دادن به وسایل ریز خانه می پردازیم. 

 

الگوی کیف پارچه ای

 

وسایل مورد نیاز برای دوختن کیف پارچه ای دستی :

45 سانتیمتر پارچه نخی به عرض 70 سانتیمتر

45 سانتیمتر پارچه نخی مکمل برای تودوزی داخلی به عرض 70 سانتیمتر

45 سانتیمتر لایه چسب یا آستری به عرض 70 سانتیمتر

100 سانتیمتر نوار کتان برای دسته ساک

قیچی پارچه یا برشزن دوار

چرخ خیاطی

اتو

نخ

 

 

پارچه ­ها را برش دهید

 

برای مرحله اول درست کردن این ساک دستی دست ساز، دو مستطیل 35*45سانتیمتری از دو پارچه داخلی و بیرونی انتخاب شده ببرید و سپس دو مستطیل 35*45 سانتیمتری از لایه چسب را برش دهید. نوار کتان را هم به دو قسمت 50سانتیمتری تقسیم کنید.

 

کیف پارچه ای دست دوز

 

گوشه­ ها را قیچی کنید

در یک سمت طول مستطیل­ ها، یک مربع 5*5 از هر دو گوشه آن جدا کنید و این کار را برای لایه چسب نیز تکرار کنید. این قسمت ها پایه­ های ساک را تشکیل می­ دهند.

 

کیف پارچه ای با الگو

 

لایه چسب را اضافه کنید و کناره ­ها را بدوزید

لایه چسب­ها را در جهت درست به سمت پشت دو تکه پارچه بیرونی (که پارچه راه راه است)، بدوزید. سپس دو تکه پارچه بیرونی دارای آستر را، در سمت اصلی آنها بر روی هم قرار داده ، به اندازه یک سانیمتر از هر طرف، کوک زده و شروع به دوختن می­کنیم.  دقت کنید فقط کناره ­ها و پایین را بدوزید و بالای پارچه و دو گوشه پایین را ندوزید و باز بگذارید.

 

آموزش کیف پارچه ای 

 

  گوشه­ ها را ایجاد کنید

درزهای دوخته نشده را مطابق شکل، به طوریکه درزهای کنار و زیر را روی هم منطبق کرده و با فاصله یک سانتیمتر می­دوزیم. این مرحله عمق و سطح پایینی ساک  را ایجاد می ­کند.

 

دوخت کیف پارچه ای 

 

کناره ­ها و گوشه ­های پارچه داخلی را بدوزید

قسمتهای اصلی پارچه داخلی (سمت رویه پارچه گلدار) را روبروی هم قرار داده و با سوزن محکم کرده و تمام مراحل بالا را برای آن نیز تکرار می­ کنیم.

 

بخش ­ها را کنار هم قرار دهید و با سوزن محکم کنید

پارچه داخلی گلدار را که دوختیم پشت و رو کرده و داخل پارچه بیرونی قرار می­ دهیم. به طوریکه قسمت های اصلی پارچه ­ها یعنی رویه آنها به سمت هم باشند. نوار کتان را یکی در قسمت جلویی کیف و دیگری را در پشت آن بین دو پارچه داخلی و بیرونی قرار دهید. فاصله نوارها از لبه­ ها تقریبا 10 سانتیمتر در نظر گرفته شود و آنها را با استفاده از سوزن محکم کنید.

 

کیف پارچه ای دستی

 

قسمت باز را بدوزید

به اندازه یک سانتیمتر دور تا دور قسمت بالایی ساک را کوک بزنید. توجه کنید بین دو نوارکتان را برای بیرون آوردن دسته­ های ساک و برگرداندن ساک را ندوزید.

 

اتو را روشن کنید وفشار دهید

ساک را از قسمت دوخته نشده بین دسته­ ها برگردانید. اتو را روشن کنید و با یک اتوی گرم خطوط دوخت را از بین ببرید.

 

قسمت بالا را کوک بزنید و تمام!

دور تا دور لبه بالایی ساک و فاصله دوخته نشده بین دسته ها را نیز بدوزید. این دوخت به محکم شده دسته های کیف کمک می­ کند و تمام! اکنون شما یک ساک دست دوز عالی برای خرید دارید!